Foreign journalists to be ousted from Russian state-owned TV channels?
Monday, 31 December 2012 05:37
Foreign journalists to be ousted from Russian state-owned TV channels? 2.0 out of 5 based on 3 votes.

The Russian State Duma may adopt a law prohibiting foreign nationals from working at Russia's state-owned TV channels. The proposed law came as a reaction to the statements made by well-known journalist Vladimir Pozner on Channel One.

In his show, Pozner criticized both the "Magnitsky Act" and the retaliatory law approved by the State Duma and the Federation Council (at the time of Pozner's broadcast the law was only approved by the State Duma). Vladimir Pozner sharply criticized the State Duma which he called the "State Dura" (fool in Russian) and then immediately said that it was a slip.

As it turned out, the elected officials closely watched Pozner's show. He received letters from representatives of all four parliamentary factions. The LDPR was represented by Deputy Chairman of the Committee for Security and Anti-Corruption Andrei Lugovoi, the "United Russia" was represented by the first deputy chairman of the Committee on National Affairs Mikhail Starshinov, the Communist Party - Deputy Chairman of the Committee for Security and Anti-Corruption Oleg Denisenko, and Just Russia - a member of the Duma Defense committee Igor Zotov.

  • Print version
  • Font Size
  • Send to friend

The message said: "Recently, in one of your reports, you said that the deputies of the State Duma made a mockery of the country. You called the highest legislative body of the country a "fool." You pretended that you've misspoken. However, the content and tone of your statements led us to doubt the sincerity of you explanation." 

The MPs promised that in the near future they would consider the appropriateness of foreign nationals, who allow statements and lead activities that discredit Russia and state officials, working at the federal, state-owned TV channels. "And you, Mr. Pozner, if you do not respect our country, will have time to find a job with your American or French colleagues," the statement read. Pozner has three citizenships - in the U.S., Russia and France.

However, according to Mikhail Starshinov, one of the MPs who signed the appeal, the bill does not exist. "We have not offered the bill yet. We have suggested it and it may be created," he told "Pravda.ru."

The MP does not expect any particular reaction from Vladimir Pozner. "I felt it necessary to voice our position in response to the statement of the famous TV host," said the deputy.

The MPs were not the only ones who considered the words of the TV host unethical. For example, Dmitry Agranovsky, a lawyer who can hardly be attributed to the supporters of parliamentarians, shared his opinion: "When he (Pozner) called the State Duma "State Dura" (fool), it was simply unethical at a minimum. If there is some kind of journalistic ethics, then he should be penalized." (quoted by "National Journal ").

This is not the first conflict of Vladimir Pozner with the deputies. A few months ago, an MP from United Russia Ilya Kostunov demanded that Pozner be dismissed. In his show the host compared the actions of the Investigative Committee against opposition leader Leonid Razvozzhaev with the KGB methods. However, there were no consequences for Vladimir Pozner as he was not fired from Channel One and his program still airs.

Oleg Artyukov

Pravda.Ru 

Read the original in Russian

2015Russian Navy to Get Five Advanced Unmanned Underwater Vehicles by 2016

The Russian company Tetis Pro is set to deliver five advanced Marlin-350 remote controlled unmanned submersibles to the Russian Navy by 2016.The vehicles are set to substitute British-made Tiger remote-controlled vehicles, which are used for sea [ ... ]


2017After the U.S. attack on Syria: 3 possible scenarios

Russian experts propose three possible scenarios for U.S.-Russian relations in Syria after the U.S. missile strike on Syrian President Bashar Assad's troops.Scenario 1. Armed conflict between Russia and the U.S.Russian experts do not exclude the poss [ ... ]


2012Turkey says Syrian plane carried ammunition – live updates

Follow live updates after Turkey's decision to ground a Syria passenger plane over suspicions about Russian arms prompts a diplomatic spatMatthew WeaverBrian Whitaker
...


source: http://english.pravda.ru/russia/politics/31-12-2012/123352-pozner_russia-0/

source: http://www.rusbg.com/en/foreign-journalists-to-be-ousted-from-russian-state-owned-tv-channels.html

 

Classified Ads

Classified Ads